II. 1. Todėl “pabusk,
kuris miegi, kelkis iš numirusių, ir apšvies tave Kristus.“ Dievas dabar šaukia
tave mano lūpomis ir liepia pažinti save, puolusi dvasia, savo tikrąją būseną
ir vienintelį rūpestį. „Kas gi tau, miegaliau? Kelkis, šaukis savo Dievo! Gal
tas Dievas pagalvos apie mus, ir mes nežūsime.“ Aplink tave kyla galinga audra,
o tu grimsti į pasmerkimo gelmes, Dievo teismo bedugnę. Jei norėtum nuo jų pabėgti,
grįžki prie jų. „Jei mes patys savęs paisytume, tai nebūtume teisiami.”
2. Pabusk, pabusk! Stokis
šią akimirką, kad „iš Viešpaties rankos neišgertum jo rūstybės taurės“. Išjudink
save, laikykis Viešpačio, teisumo Viešpačio, galingo išgelbėti! “Nusipurtyk
dulkes”. Bent jau leisk Dievo grasinimų drebėjimui supurtyti tave. Pabusk ir
šauk su drebančiu kalėjimo prižiūrėtoju, “Ką turiu daryti, kad būčiau
išgelbėtas?” Ir niekada nenuilsk, kol nepatikėsi Viešpačiu Jėzumi su tikėjimu,
kuris yra jo dovana, veikiant jo Dvasiai.
3. Jei kalbėsiu vienam iš
jūsų, daugiau nei kitam, tai tau, kuris manai, kad šis raginimas nevertas
dėmesio. „Turiu tau žodį iš Dievo.“ Jo vardu aš jus įspėju “bėgti nuo
besiartinančios rūstybės”. Tu nešventa siela, pamatyk savo paveikslą
pasmerktame Petre, gulinčiame tamsiame požemyje, surištame dviem grandinėmis, tarp
kareivių ir sargybinių, saugančių kalėjimą. Naktis jau toli, rytas jau arti, kai
būsi pavestas mirties bausmei. Ir šiomis baisiomis aplinkybėmis tu kietai
miegi; tu kietai miegi velnio glėbyje, ant duobės krašto, amžino sunaikinimo
nasruose!
4. O Viešpaties angelas
tegul ateina pas tave ir šviesa į tavo kalėjimą! Ir jausk Visagalio rankos jėgą,
keliančią tave, „Kelkis greičiau! Susijuosk ir apsiauk sandalus! Užsimesk
apsiaustą ir eik paskui mane!“
5. Pabusk, amžinoji
dvasia, iš savo svajonės apie žemišką laimę! Argi Dievas nesukūrė tavęs sau? Tada
tu negali ilsėtis, kol nepailsėsi jame. Sugrįžk, klajokli! Skrisk atgal į savo
arką, čia ne tavo namai. Negalvok, kad čia statysi tabernakulius. Tu esi tik praeivis,
tik svečias, dienos kūrinys, tik einantis į nekeičiamą būseną. Paskubėk. Amžinybė
jau šalia. Nuo šio momento priklauso amžinybė. Amžinybė laimės arba kančios!
6. Kokioj būsenoj tavo
siela? Ar Dievas, kol aš kalbu, tavęs pareikalavo, ar tu pasiruošęs sutikti
mirtį ir teismą? Ar gali stovėti jo akyse, kurios “per šventos žvelgti į
pikta”? Ar tu būsi “tinkamas paveldėti šventųjų dalį šviesoje”? Ar tu
“iškovojai gerą kovą, išlaikei tikėjimą” ?Ar užtikrinai vieną reikalingą
dalyką? Ar atstatei Dievo paveikslą, teisumą ir tikrąjį šventumą? Ar tu
nusivilkai senąjį žmogų ir apsivilkai naują? Ar tu apsirengei Kristumi?
7. Ar tu turi alyvos savo
žibintuose? Malonės savo širdyje? Ar tu “myli Viešpatį savo Dievą visa širdimi,
visa siela, visu protu ir visomis jėgomis?” Ar tavyje toks protas, koks buvo ir
Kristuje Jėzuje? Ar tu tikrai krikščionis, tai yra, naujas kūrinys? Ar sena
praėjo ir viskas tampa nauja?
8. Ar tu esi
“dieviškosios prigimties dalininkas”? Nežinai, kad “tavyje yra Jėzus Kristus?
Jeigu taip, tai esi atmestinas.” Ar tu žinai tai, kad Dievas "mumyse
pasilieka, mes žinome iš Dvasios, kurią jis mums davė”? Ar tu žinai “kad jūsų
kūnas yra šventykla jumyse gyvenančios Šventosios Dvasios, kurią gavote iš
Dievo?” Ar tu turi liudytoją savyje? Mūsų paveldėjimo garantą? Ar tu “gavai
Šventąją Dvasią?” O gal nežinai, kad “yra Šventoji Dvasia?”
9. Jei tai tave įžeidžia,
būk tikras, kad tu nei krikščionis, nei nori juo būti. Ne, pati tavo malda yra
paversta nuodėme; ir tu iškilmingai tyčiojiesi iš Dievo šią dieną, melsdamasis
jo Šventosios Dvasios įkvėpimo, kai netikėjai, kad ką nors panašaus galima
gauti.
10. Tačiau, remdamasis
Dievo Žodžio autoritetu ir mūsų pačių Bažnyčia, turiu pakartoti klausimą: “Ar
gavai Šventąją Dvasią?” Jei ne, tu dar nesi krikščionis. Juk krikščionis yra
toks žmogus, kuris “pateptas Šventąja Dvasia ir galybe”. Tu dar nesi tyros ir nesuterštos
religijos dalyvis. Ar žinai, kas yra religija? Kad tai yra dieviškosios
prigimties dalyvavimas; Dievo gyvenimas žmogaus sieloje; Kristaus susiformavimas
širdyje; “Kristus jumyse garbės viltis”; laimė ir šventumas; dangus prasidėjo
virš žemės; “Dievo karalystė jau yra tarp jūsų”, “nėra valgis ar gėrimas”, ne
išorinis dalykas; “bet teisumas, ramybė ir džiaugsmas Šventojoje Dvasioje”;
amžinoji karalystė, atnešta į tavo sielą; “Dievo ramybė, pranokstanti bet kokį
supratimą”; “neapsakomas ir šlovingiausias džiaugsmas”?
11. Ar tu žinai, kad
“Kristuje Jėzuje nieko nereiškia nei apipjaustymas, nei neapipjaustymas, o vien
tikėjimas, kuris veikia meile”, naujas kūrinys? Ar matai vidinio pasikeitimo,
dvasinio gimimo, gyvenimo iš mirties, šventumo būtinybę? Ir ar tu esi visiškai
įsitikinęs, kad be jo niekas nematys Viešpaties? Ar tu dėl to darbuojiesi po
to? – “Stengiantis sutvirtinti savąjį pašaukimą ir išrinkimą”, “darbuojantis
savo išganymui su baime ir drebant”, “pasistengiant įeiti pro ankštus vartus”? Ar
tu rimtai rūpiniesi savo siela? Ir ar gali pasakyti širdžių ieškotojui: “Tu, o
Dieve, esi tai, ko aš trokštu!„Viešpatie, tu viską žinai. Tu žinai, kad tave
myliu.”
12. Tu tikiesi būti
išgelbėtas, bet dėl kokios priežasties tu to viliesi? Ar dėl to, kad nepadarei
jokios žalos? Ar dėl to, kad daug gero padarei? Arba todėl, kad nesi toks kaip
kiti žmonės, bet išmintingas, arba išsilavinęs, arba sąžiningas, ir moraliai
geras; gerbiamas žmonių ir geros reputacijos? Deja! Visa tai niekada neatves
tavęs pas Dievą. Jo supratimu tai lengviau už tuštybę. Ar pažįsti Jėzų Kristų,
kurį Jis siuntė? Ar jis tave išmokė, kad “esi išgelbėtas malone per tikėjimą ir
ne iš savęs, bet tai yra Dievo dovana, ir ne darbais, kad kas nors nesigirtų? ”Ar
gavote ištikimą žodį kaip visą savo vilties pamatą, “Kristus Jėzus atėjo į
pasaulį gelbėti nusidėjėlių”? Ar sužinojai, ką tai reiškia? “Aš atėjau šaukti į
atgailą ne teisiųjų, o nusidėjėlių”; „Aš esu siųstas tik pas pražuvusias avis.“
Ar tu (kas girdi, tegul supranta!) pasiklydęs, miręs, jau pasmerktas? Ar supranti savo dykumas? Ar jauti savo vargą? Ar
tu turi “vargdienio dvasią”? Raudi dėl Dievo ir atsisakai būti paguostas? Ar
palaidūnas “susimąstė kiek tėvo samdinių apsčiai turi duonos, o jis čia miršta
iš bado?” Ar tu nori gyventi dievotai Kristuje Jėzuje? Ar dėl to kenti
persekiojimą? Ar dėl Žmogaus Sūnaus žmonės melagingai kalba apie tave?
13. O kad visuose šituose
klausimuose girdėtum balsą, kuris pažadina mirusiuosius; ir pajaustum tą Žodžio
galią, kuri skaldo uolas! “Jei šiandien išgirsite jo balsą, neužkietinkite savo
širdžių.” Dabar „pabusk, kuris miegi“ dvasinėje mirtyje, kad nemiegotum
amžinojoje mirtyje! Pajausk savo prarastą turtą ir „kelkis iš numirusių“. Palik
savo senus draugus nuodėmėje ir mirtyje. Sek paskui Jėzų ir leisk mirusiems
laidoti savo mirusiuosius. „Gelbėkitės iš šitos iškrypusios padermės!“ “Išeikite
iš jų ir atsiskirke, nelieskite netyrų daiktų, ir Viešpats tave priims.” “Apšvies
tave Kristus.“
III. 1. Galiausiai, ketinu
šį pažadą paaiškinti. Ir koks teikiantis vilčių svarstymas, kad ir kas tu
būtum, kas paklūsta jo šaukimui, negali veltui ieškoti jo veido! Jei net ir
dabar “pabudai, kėleisi iš numirusių”, jis įsipareigojo tave “apšviesti”. “Viešpats
teikia malonę ir garbę”, Jo malonės šviesą ir šviesą Jo šlovės, kai gausi
nenuvystančią karūną. “Šviesa tau užtekės tamsoje, tamsa bus tau šviesi kaip
dienovidis.” Dievas, kuris įsakė šviesai iš tamsos šviesti, švies tavo širdyje;
duos pažinimą apie Dievo šlovę Jėzaus Kristaus veide. Tiems, kurie bijo
Viešpaties “patekės teisumo saulė su gydančiais spinduliais.” Ir tą dieną tau
bus pasakyta: “Kelkis, nušvisk! Tavo šviesa atėjo, VIEŠPATIES šlovė virš tavęs
sušvito!” Nes Kristus apsireikš tavyje, ir jis yra tikroji šviesa.
2. Dievas yra šviesa ir atiduos
save kiekvienam pabudusiam nusidėjėliui, kuris jo laukia. Tada tu būsi gyvojo
Dievo šventykla, o Kristus “per tikėjimą gyvens tavo širdyje” ir “įsišaknijęs
ir įsitvirtinęs meilėje, galėsi suvokti kartu su visais šventaisiais, koks yra
plotis ir ilgis, ir aukštis, ir gylis, ir pažinti Kristaus meilę, kuri
pranoksta pažinimą”.
3. Matote savo pašaukimą,
broliai. Esame pašaukti būti “Dievo buveine Dvasioje”; ir per jo Dvasią,
gyvenančią mumyse, būti šventaisiais ir paveldėjimo dalininkais šventųjų šviesoje.
Taip nepaprastai dideli yra pažadai, duoti mums, iš tikrųjų duoti mums,
tikintiems! Nes tikėjimu “mes gavome ne pasaulio dvasią, bet iš Dievo einančią
Dvasią” – visų pažadų visumą
– “kad pažintume Dievo mums suteiktas dovanas.”
Čarlzas Veslis, 1742 m.
balandžio 4 d.
Iš anglų kalbos vertė
Kristina Matulaitienė