Kai apaštalas Paulius rašė laišką Korintiečiams, to
meto tikintieji, kaip ir mes, skelbdami Kristų, susidūrė su padalinimu tarp
tikėjimo ir pasaulio samprotavimų arba, kitaip tariant, žemiškos filosofijos.
Lyg ir nieko naujo, kad vieni vadovaujasi tuo, ką gali matyti, o kiti tuo, ko
tikėjimas moko. Kartą Jėzus vienam iš mokinių, vardu Tomas, pasakė: „Tu
įtikėjai, nes pamatei. Palaiminti, kurie tiki nematę!“ (Jn 20:29). Skaitome, ką
Jėzus pasakė Tomui ir dabar galime suprasti, kodėl kartais yra nelengva paskelbti
Jėzų Kristų, nesulaukus trijų galimų reakcijų: palankios,
neutralios arba priešiškos.
Paskelbus ir pasidalinus
Gerąja Žinia apie tikėjimą su kitu asmeniu, būkime pasirengę susilaukti tokių
reakcijų. Kartą žmogus, su manimi kalbėdamas apie žmogaus ir tikėjimo problemą,
sakė, kad „juk tai žmogiška daryti nuodėmes“, bandydamas pats save išteisinti.
<...> Susidūręs su krikščioniu jis pasijautė blogai, nes tikėjimas jam
priminė apie jo nuodėmes ar nuodėmę ir, tiesą sakant, apie jas aš nieko nenutuokiau
iki tol, kol jis pats apie jas neprakalbo. Antra, jis pajautė, kad širdyje
kažkas vyksta, tačiau protas nesugebėjo suprasti,
kas ir ką reikia daryti. Trečia, vadovaudamasis tik savo protu jis nusprendė
save išteisinti vietoje Dievo. <...> Negalime užimti Dievo vietos, kai
žmogus bando tai padaryti arba padaro, gyvenimas tampa košmaru.
<...> Dvasinėje kovoje
atsiduria praktiškai kiekvienas krikščionis. Save atrandi, kad esi
atpažįstamas, kaip tas, kuris tiki Kristumi ir tai puiku, bet nepamirškime
vieno esminio dalyko, kad tavo tikėjimas bus išmėgintas. Ką tu kalbi, kaip tu
elgiesi ir ar tai, ką tu sakai, atitinka tavo darbus. Tenka susidurti ir su
kita išmėginimo forma - bandymu pakirsti krikščionis su klausimais, kurie nieko
bendro su tikėjimu neturi.
Būtent apie tai Paulius mus
perspėja, jog žiūrėtume, kad būtume pasirengę dvasiškai liudyti Kristų ir
kartais pasakyti: „atleiskite man, bet aš, nors ir neturiu atsakymo į jūsų
klausimą, tačiau tai man tikėti Viešpačiu netrukdo“.
Tikėjimas yra ne proto religija
ir tikėjimui pateisinimo nereikia, nes tikėjimas remiasi Dievo išmintimi.
Paulius nueina dar giliau ir rašo, kad „jūsų tikėjimas remtųsi ne žmonių
išmintimi, bet Dievo galybe.” (1 Kor 2:5). Priėjome prie dviejų krantų, kai
vienoje pusėje yra proto religija, kai žmogus vadovaujasi tik tuo, ką supranta
ir nieko daugiau, pats sau darydamas išvadas ir be jokio dvasinio autoriteto,
neturėdamas kito rodiklio - tik savo protą. Kitame krante - tikėjimas, vedantis
į dvasinę patirtį, kuriam nėra būtinas kiekvieno Dievo
veikimo paaiškinimas ir ypač tai akivaizdu tikėjimo vaisiuose.
Kai skelbiame Jėzų Kristų nukryžiuotąjį, mes nebandome
įtikti žmonėms, besivadovaujantiems proto religija, bet skelbiame slėpiningą
Dievo išmintį, kurią Dievas mus visus paskyrė skelbti ir išaukštinti. Ir visai
nesvarbu, jeigu negalime Dievo veikimo paaiškinti, kai po maldos tavo širdį
užlieja ramybė, kai po maldos sveiksta ir išgyja žmogus, kai po tikėjimo
liudijimo apie Dievo darbą žmogaus gyvenime klausantysis įtiki ir nusprendžia pasikeisti,
kai vos kelis kartus atėjęs į bažnyčią, žmogus nusprendžia būti jos nariu, nes kažką nepaaiškinamo pajautė savo širdyje.
Superintendentas
kun. Remigijus Matulaitis